Reguli de bază în combaterea dezinformării



CEA MAI MARE GREŞEALĂ PE CARE O POATE FACE UN CETĂŢEAN OBIŞNUIT, CONSUMATOR DE ŞTIRI, ESTE ACEEA SĂ CONSIDERE CĂ MASS-MEDIA INFORMEAZĂ ŞI CĂ ŞTIRILE SUNT RELATĂRI BRUTE ALE UNOR FAPTE DIN REALITATE.
Nimic mai departe de adevăr! Încă de la începuturile sale, presa a fost un instrument în mâna celor bogaţi, prin care aceştia îşi promovează interesele şi agenda în rândul maselor populare. De aceea ştirile trebuie privite mai degrabă ca un produs prefabricat, similar reclamelor, promo-urilor şi campaniilor de relaţii publice (PR).

Pentru a aborda corect informaţia de presă, livrată sub forma ştirilor, reportajelor, relatărilor, articolelor etc. iată trei reguli de bază, de care trebuie să ţinem seama înainte de a consuma un produs mediatic, servit publicului prin mass-media.
Regula 1: Misiunea mass-media oficiale este de a dirija gândurile şi opiniile maselor în direcţia dorită de către clasa conducătoare.
Regula 2: Mass-media oficiale nu ar promova o poveste, sau un individ, care reprezintă o ameninţare adevărată la adresa clasei conducătoare pe care o acestea o deservesc.
Regula 3: Când toate mass-media oficiale promovează şi insistă pe acelaşi discurs prestabilit, legat de orice problemă în cauză, toate în acelaşi timp, trebuie să înţelegem că elita conducătoare ne vinde ceva!
Acum, luaţi orice scandal din presă pe tema căruia s-a făcut multă vâlvă, cum ar fi de exemplu scandalul şpăgilor de la BAC şi veţi vedea că aceste 3 principii se aplică perfect. În continuare, mai rămâne de aflat care este direcţia în care clasa conducătoare doreşte să ne îndrepte opiniile şi ce minciună vrea să ne vândă.

Comments