10 motive pentru care nu poti avea incredere in mass-media

download

1. Mass-media exista doar pentru a face profit
Care este scopul presei ? Sa presupui ca doreste informarea populatiei este ca si cum ai spune ca o firma de telefoane s-a creat pentru a ne face viata mai buna. De fapt ambele doresc doar profit. La fel ca orice companie din perioada actuala, capitalista, trusturile de presa vor sa faca bani. Multi bani. Societatea actuala a fost cladita pe ideea capitalista ca cine are mai multi bani detine controlul. Trusturile media nu sunt cu nimic diferite de companiile ce vand anumite produse pentru profit. Doar ca au alta modalitate de a genera acel profit.Presa este dependenta de cititori ! FALS! Presa este dependenta de bani si atata timp cat se vor gasi persoane care sa sponsorizeze, presa va continua sa publice informatii ce sunt in favoarea sponsorului.
2. Publicitatea dicteaza continutul
Cum afecteaza stirile ce le aflam profitul companiei ? Corporatiile media fac in jur de 75 % din profit datorita reclamelor.Asta inseamna ca cei ce platesc bani multi pentru a sustine corporatia dicteaza ce fel de stiri sa apara si cum sa fie enuntate. Jurnalimul a disparut demult din peisajul media, fiind inlocuit cu roboti ce executa ordine. Tocmai din cauza asta o corporatie care are contracte cu toate marile trusturi de stiri va reusi sa impuna anumite idei in randul populatiei prin simpla abatere a atentiei sau a distorsionarii informatiei.
3. Monopolul asupra companiilor.
Monopolizarea presei (mai putine persoane sau companii ce controleaza cresterea ponderii media) este in crestere. S-a descoperit ca la nivel mondial 5 companii detin toate trusturile de presa. In Romania situatia nu este diferita. Principalele trusturi de presa sunt afiliate la corporatiile internationale, facand asadar parte din marea caracatita ce iti dicteaza tie modul de viata si aratandu-ti doar versiunea care un anumit impact asupra ta.

4. Mass-media – amanta guvernului
E vizibil cu ochiul liber care trusturi sunt afiliate actualului guvern si care sunt impotriva. De cate ori un guvern nou ajunge la putere, cel putin in Romania, conducerea postului national este schimbata. Astfel guvernul isi asigura metoda cea mai simpla de propaganda supra populatiei. Uneori, anumite corporatii ce aparent nu au legatura cu guvernul cumpara spatii publicitare enorme la trusturile de presa opuse guvernarii. Peste noapte observam schimbarea de atitudine a celor ce, nu cu mult timp in urma fusesera contra proiectelor de guvernare. Populatia este debusolata si incet, incet nevoia de schimbare sau de razvratire este innabusita sub sentimentul neputintei.
5. Povestile importante sunt umbrite de can-can-uri
Tendinta corporatistilor este de a schimba mentalitatea oamenilor si de a o indrepta catre subiecte aparent fara sens. Astfel se face ca o mare parte a oamenilor sunt la curent despre “vedetele de paie” dar habar nu au schimbarile importante ce se desfasoara in jurul lor. In momentul in care sunt demascate e prea tarziu pentru a mai face ceva. Situatia e atat de critica incat oamenii ajung sa nu mai conteste legi ce sunt in defavoarea lor tocmai pentru ca nu sunt informati. Indobitocirea maselor se desfasoara cu succes.
6. Mass-media nu pune intrebari
Un jurnalist format la o scoala adevarat de jurnalisti ar trebui sa fie ca un detectiv. Sa investigheze, sa caute adevarul si sa-l demaste. In ultima perioada asa-zisii jurnalisti se limiteaza doar la a transmite mai departe “stirile” primite prin “surse” ce de multe ori nici nu sunt citate. mai nou se dezbat chestiuni de interes national doar cu persoane ce au aceleasi idei in privinta subiectului, dezbaterea devenind monolog.
7. Jurnalistii corporatisti urasc adevartii jurnalisti
Printre oamenii ce servesc interesele corporatiilor media sunt si unii care vor doar sa demaste nedreptatile sistemului. Incet, incet acestia sunt amrginalizati si ridiculizati. Interzisi chiar in anumite medii de difuzare. Este un exemplu clar de “dictatura capitalista” in care democratia si-a pus eticheta : cine nu e cu noi este impotriva noastra! Chiar legile impotriva libertatii de exprimare au trecut foarte usor de opozitia aproape inexistenta in gruparile media.
8. Vestile proaste se vand vestile bune sunt cenzurate
Trist dar adevarat: o veste proasta se vinde mai bine in orice ziar sau televiziune. Oare de ce ? Suntem chiar asa de pesimisti ? Savuram suferinta altora ? Omenirea a ajuns la un nivel de civilizatie in care empatia pentru alte persoane se afla pe primul loc. Fals ! Omenirea este tot in stadiul de ev mediu raportat la gandirea actuala. Scandalurile intre soti,sotii,frati amante, etc sunt savurate. Crimele si violurile sunt cele mai urmarite si cumparate stiri. Ne intereseaza toata barfa mediatica si uitam sa tragem la raspundere persoanele ce au fost puse sa guverneze si au furat visteria cu seif cu tot. Poate daca Bianca Dragusan ar aparea la TV sa ne spune despre acest furt am fi atenti …
9. Cine contrileaza limba controleaza populatia
Pe zi ce trece romanul 1984 ma fascineaza din ce in ce mai mult. Printre multe alte lucruri care sunt descrise acolo si care se intampla in jurul nostru, in roman este inventata o noua limba- newspeak- de catre sistem, pentru a descrie o versiune mai simplista a limbii cu scopul de a limita gandirea libera. Conceptul de Newspeak include ceea ce numeste Orwell “DoubleThink’-modul in care limbajul se face ambiguu sau chiar inversat pentru a transmite exact opusul a ceea ce este adevarat. Astfel Ministerul de Razboi este cunoscut sub numele de Ministerul Iubirii… In ziua de azi cuvinte ca “forte de mentinere a pacii”, “extremisti”, “anarhisti”, “teroristi” sunt folosite pentru a crea panica si demonstreaza cat de puternic poate fi limbajul. Cei care isi exercita puterea prin media pot manipula cuvintele si prin urmare reactia publicului pentru a-si urma obiectivele sau pentru a aprovoca frica.
10. Libertatea presei nu mai exista
De la publicitatea din paginile ziarelor pana la reclamele difuzate de trusturile de televiziune observam ca presa s-a prostituat. Libertatea presei de a prezenta faptele obiectiv s-a transformat in respectarea unor contracte. Daca odata presa se lauda a fi a patra putere in stat, acum putem spune ca este pe primul loc in manipularea maselor in beneficiul celui care plateste mai mult.Singura presa ce poate fi numita libera (deocamdata) sunt publicatiile ce nu sunt afiliate la marile trusturi corporative. In curand o sa vedeti cum acestea dispar rand pe rand, daca nu facem nimic.

Comments